1’inci Adım: Tedarik zincirinizin haritasını çıkarın
Tedarik zincirinizi gıdaların özgünlüğü yönünden ürünler bazında tanımlayacak bilgileri derleyin
Göz önünde bulundurulması gereken sorular:
- Ürünün üretimi için gereksinimler neler? Örneğin hammaddeler, su, ambalaj, nakliye.
- En yakın tedarikçileriniz kimler?
- Onlara kimler tedarik sağlıyor? Geriye dönük olarak, kaynağa kadar tüm tedarikçileri düşünün.
- Bir tedarikçinizi ya da üretim sürecinizi mi değiştiriyorsunuz?
- Temel kaynaklarınızı hangi ülkelerden tedarik ediyorsunuz ve bu ülkeler hakkında neler biliyorsunuz? Örneğin jeopolitik sorunlar.
- İşiniz için kritik kaynaklar neler?
- Ürününüzün ve bileşenlerinin değerli olmasını sağlayan nedir?
- Bileşenlerinizde özel gereksinimleriniz var mı? Örneğin organik, helal, coğrafi işaret, adil ticaret.
- Bileşenlerinizi neye dayanarak alıyorsunuz? Örneğin renk ya da azot içeriği gibi bir özelliği mi dikkate alıyorsunuz?
- Tedariğin mevsimselliğini göz önüne alıyor musunuz?
Başlamak için:
- İlgili bilgileri derlemek için hem ticarethaneniz, hem de ticaret birlikleri ve diğer bilgi paylaşım ağları gibi dış kaynaklı uzmanlıktan yararlanın.
- İşiniz açısından en kritik ürün kategorilerinizin haritasını çıkarın.
- En fazla risk içerenleri belirlemek için tedarikçilerinizden bilgi toplayın (örneğin anketler, tedarikçi garantileri ve denetlemeler yoluyla).
Ürün tedarik zincirinizin görsel ve istatistiksel bir haritasını çıkarın